diumenge, 24 de maig del 2009

Els recursos del mestre



Aquests dies hem estat dedicant les sessions de classe a la realització dels treballs de grup que hem de fer sobre diferents temes relacionats amb les noves tecnologies i l'educació.

El nostre treball consisteix en els recursos del mestre.
Per realitzar aquest treball hem tingut que seguir unes pautes que se'ns indicaven al Blink i hem tingut que treballar a fons una sèrie de pàgines web que se'ns indicaven , com per exemple l'Eduteka o XTEC.
El que s'ha de destacar d'aquest treball són les competències del mestre, les competències de l'alumne i pàgina educativa XTEC.

Les competències del mestre i de l'alumne les hem treballat a partir de tres fonts: les normes UNESCO, les normes ISTE i el llibre Noves Tecnologies Aplicades a l'Educació.


En resum, podem dir que els rols que ha de desenvolupar el mestre són:
-Consultor d’informació/ facilitador de l’aprenentatge
-Dissenyador de situacions d’aprenentatge
-Moderador i tutor virtual
-Avaluador continu
-Orientador
-Avaluador i seleccionador de tecnologies


Per una altra banda, podem resumir les competències de l'alumne en:
-Capacitat per a l’auto- aprenentatge
-Expressar-se bé de manera escrita
-Tenir sentit positiu davant dels petits problemes tècnics que es presentin.
-Tenir un objectiu clar durant tot el curs
-Desenvolupar un sentit crític i la cerca responsable
-Ser flexiu i saber adaptar-se
-Capacitat d’anàlisi i síntesi
-Gestió de la informació
-Creativitat



A l'hora de treballar la pàgina XTEC hem tingut que respondre una sèrie de qüestions, com per exemple:
- Què és?
XTEC és la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya.
La seva finalitat és posar a l'abast dels membres de la comunitat educativa informació, experiències i recursos que facilitin i enriqueixin la seva tasca, així com possibilitar l'accés, l'intercanvi i la col·laboració entre els seus membres gratuïtament.

- Qui la fa?
Aquesta web la fa el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

- De qui depèn?
Aquesta web depèn del Departament d’Educació de Catalunya, però també de la demanda dels visitants.

I altres preguntes com: a qui va adreçat, com funciona, com està estructurada, què trobem, etc.

Cal dir que ens va costar bastant enfocar el treball, ja que no sabiem ben bé com s'havia de fer, malgrat això ha sigut una feina molt gratificant per a les quatre, ja que hem aprés força i ens hem entés molt bé.

1 comentari: